Dengan lafaz "Bismillahirrahmanirrahim..., Aku Menyayangimu..."

Thursday, October 6, 2011

JUJURLAH ANAKKU...KERANA SYURGA ITU ADA.

Anakku,
Kerap kali kalau kita jujur, kita dituduh BODOH. Bila kita mengalah, kita dianggap LEMAH. Padahal, kita inginkan keamanan dan kedamaian tanpa kehilangan HAK dan HARGA DIRI. Walau begitu sukar untuk mendapatnya tetapi jangan sekali-kali kau korbankan jalan yang benar...hanya untuk mencapai kemenangan. BIAR KALAH, JANGAN SALAH... Percayalah, KEMENANGAN TANPA KEBENARAN, TETAP SATU KEKALAHAN DI SISI ALLAH..


Paling teruji apabila kau lihat orang lain yang mengikut lorong salah... lalu dia cepat sampai. Sedangkan kau di lorong yang betul, masih lelah menapak dan merangkak. Bila yang batil ketawa, yang benar pastinya teruji melihat kegembiraan itu. Lalu, hampir-hampir kita melepaskan kebenaran itu semula...hanya kerana tidak tega melihat kebatilan melonjak ria...:((


Namun anakku..., percayalah AKHIRAT ITU ADA. Ada lagi ketawa di sana. Dan percayalah,"ONE WHO LAUGH LAST...LAUGH THE BEST !!" - Ketawa paling akhir di akhirat (syurga) ,adalah ketawa yang paling baik.
Beringat-ingatlah, sesiapa yang ketawa dalam membuat dosa ketika di dunia, akan masuk ke neraka dalam keadaan yang menangis...Na'auzubillahi min zalik.

~sumber: "Wasiat Ayah" :ustaz pahrol mohamad juoi

No comments:

Post a Comment