Dengan lafaz "Bismillahirrahmanirrahim..., Aku Menyayangimu..."

Monday, October 3, 2011

Mengejar…Dikejar???


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Alhamdulillah..kusyukuri nikmatMu Ya Allah..kerana saat ini masih diberi peluang untuk merasa dan menikmati segala kurniaanMu yang tidak terhitung..Dalam sedar..memang terasa terlalu banyak urusan yang belum selesai..urusan rasmi dan tidak rasmi..urusan personal @ peribadi waima kepada urusan-urusan yang bersangkut paut dengan orang-orang keliling....suami, anak-anak, rumah tangga..kerjaya..oooh..rasa macam tak cukup 24jam yang diberi..

Begitu cepatnya masa berlalu..aturan alam  Maha Pencipta..tetap patuh kepada ketentuan..lalu hati bertanya..mampukah aku mengejarnya?? Atau akukah yang dikejar masa??

Kini aku kembali dengan cara berbeza..Jika dulu berseorangan menghayun langkah..kini tidak lagi..
Dalam nafas yang sama..aku perlu lebih berbagi-bagi..al-maklum saja..kini diri bukan milik sendiri..

KepadaMu Ya Allah, aku mohon agar diberi kekuatan untuk meneruskan kelangsungan cita-cita vs tanggungjawab..Berikan aku keteguhan hati dan iman..agar dapat melaksanakan amanah yang dipikul..insyaAllah.
Semoga aku bukan  lagi  seorang hamba yang mengejar atau dikejar....^_^

No comments:

Post a Comment