Dengan lafaz "Bismillahirrahmanirrahim..., Aku Menyayangimu..."

Tuesday, October 4, 2011

Salam Imtihan buat anakku...^_^ (Muhammad Nabil Hakim)

Salam wrb...^_^
.Hari ini hati mama terasa agak gementar..Sejak awal pagi, bilamana mama melihat Nabil bersiap-siap untuk ke dewan peperiksaan..mama rasa macam mama pula yang akan menduduki exam tu..Apapun, mama cover jugak lah..supaya Nabil pun tidak terasa akan kerisauan hati mama..:)


Mama yakin, Nabil sudah bersedia..insyaAllah. Cuaca pagi ini yang dingin dan lembap..kerana masih terbias dengan air hujan malam semalam..sedikit sebanyak menenangkan perasaan mama..Dalam pada itu, mulut mama ni ringan-ringan juga mengingatkan Nabil tadi kan..supaya sentiasa memulakan langkah dengan doa..Mudah-mudahan Nabil tidak lupa akan pesanan mama dan abah ..


Hmm..baru mama teringat..rupa-rupanya hari pertama Nabil menghadapi PMR ni..jatuh pada hari ulang tahun Kak Ngah..Cepat-cepat mama hubungi Kak Ngah untuk mengucapkan selamat kepadanya..dan mengingatkan juga supaya mendoakan Nabil sekali..^_^


Alhamdulillah, pada awal pagi tadi, mama "free" sekejap..Jadi, mama gunakan juga waktu itu untuk menemani Nabil dari kejauhan dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran..Mudah-mudahan Nabil tenang semasa menjawab soalan-soalan di dalam dewan..sebagaimana tenangnya hati mama membaca kalam Allah itu..
 Mama rasa Nabil pun tahu bahawa semua keluarga rapat mama dan abah turut mendoakan Nabil..Sejak beberapa hari kebelakangan ini, banyak mesej dan panggilan telefon yang masuk ke dalam handphone mama, semuanya menyampaikan salam untuk Nabil..

Apapun..perjalanan Nabil baru bermula..Jadi mama ingin mengingatkan supaya Nabil teruslah  beristiqamah dengan penuh keyakinan sehingga ke akhirnya..Salam imtihan daripada mama..^^


p/s : lagu ini bukan untuk Nabil sorang ye...:D 
       hmm..doa-doanya..Nabil dah tau dan hafal kan..^^

No comments:

Post a Comment